Support: +46(0)321-10040

Support: +46(0)321-10040


Shopping Cart: 0,00 kr

Du har inga varor i din varukorg.

Information

INFORMATION

1. Allmänna villkor
Beyondvape.se tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig (18 år)  Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning
Beställning av Beyond Vapes produkter kan göras via www.beyondvape.se, e-post, eller via telefon. Inkommande beställning besvaras med en orderbekräftelse via e-post. Beställning är bindande från Beyond Vapes sida först efter att våran manuella orderbekräftelse erhållits av kund. Beyond Vape förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart. Obs! Beyond Vape är i regel snabba på att leverera varor, Posten har dock ändrat liggtiden till 14 dagar, därefter går varorna tillbaka och kunden får stå för alla omkostnader.

3. Lägsta ordervärde
Lägsta ordervärde är f.n.1 kr.

4. Försäljningsvillkor utanför Sverige
Fast fraktpris 100kr utanför Sverige inom Skandinavien.

5. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25%. Beyond Vape reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

6. Erbjudanden
Erbjudanden kan vara under en kort period eller tills produkten är slut.

7. Betalning

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert. 

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarna Checkout Användarvillkor

7.1 Postförskott
Vi erbjuder inte postförskott för tillfället.

8. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-2 dagar. Under högsäsong kan leveranstiden vara upp till en vecka.

Tänk på att...
Dina varor ligger max 14 dagar hos Posten. Om varorna inte hämtats innan får du betala frakten en gång till. Gäller även om man handlat under fraktfritt.

9. Leveransförsening
Allt som man kan köpa i webshopen finns i lager. Vårt motto är att leverera så fort som möjligt.

10. Frakt- och leveranssätt
Vi försöker alltid leverera dina varor så billigt som möjligt. Varorna levereras av Posten Mypack.
Fast fraktpris på 49kr oavsett vikt om man understiger 300kr i ordervärde. Över 300kr i ordervärde = fri frakt.  

10.1 Posten MyPack
Med postpaket MyPack bestämmer du själv när du vill hämta ut ditt paket, max liggtid 14 dagar. Paketet anländer till ditt lokala hämtningsställe (exempelvis postkontoret eller Konsumbutiken), därefter aviseras hem till dig att ditt paket anlänt. Denna leveransform kan användas för paket som väger upp till 20 kg och max längd 150cm. Fraktfritt vid order över 300kr kr. Dock tillkommer eventuell avgift för skrymmande frakt.


10.2 Brev
Vissa varor kan skickas i Rekommenderat brev. Tex små coils enstaka e-juiceflaskor mm. 


11. Restnoterade varor
Om en vara tillfälligt är slut ber vi dig att beställa den på nytt. Vi har tyvärr inte någon möjlighet att restnotera några varor.

12. Ersättningsvaror
Vi förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar. Skulle någon av varorna du beställt vara slut i lager brukar vi ej skicka något annat, du får då beställa varan igen. Levererar vi däremot en likvärdig ersättningsvara har du självklart öppet köp.

13. Fraktfritt
Fri frakt inom sverige(max 20 kg). Order över 300kr inkl moms

14. Garanti
Enligt Konsumentköplagen eller då tillverkaren/importören har förlängda villkor. För att garantin ska vara giltig ska produkterna ha hanterats på det sätt som föreskrivs och kan anses som normalt för produkten. Om du får problem med en produkt, kontakta då vår kundtjänst på support@beyondvape.se. Kvitto eller annat dokument som kan bevisa att produkten är köpt och betald gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden.


​För kostnadsfritt byte av ej fungerande varor, se garantivillkor nedan. 

Batteri: 2 månader
Atomozers: 1 månad
Reglerbar mod 2 månader
Mekanisk mod: 2 månader
RBA & RDA: 2 månader
Övriga produkter: 1 månad
Coils: Ingen garanti

Garantin täcker inte nedsatt prestanda eller slitage.

Ni måste kontakta oss omgående gällande garantifel på support@beyondvape.se. För att kunna nyttja garantin måste samtliga förpackningar, kvitto och övrigt emballage finnas tillgängligt. 

Livsländen på våra produkter är givetvis betydligt längre än garantitiden men vi anser att efter garantitiden så kan det ses som normalt slitage. Anser ni att det är ett fabrikationsfel skall produkten reklameras. 

15. Öppet köp/ångerrätt
Beyondvape.se tillämpar distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skickas i väsentligt oförändrat skick och skall returneras i sitt originalemballage. Beyondvape.se förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Kontakta oss gärna vid eventuella tveksamheter. Returfrakten betalas av kunden och återbetalning sker inom några dagar, dock senast inom 30 dagar.

15.1 Retur av produkt
- Returnera endast varan efter ni har varit i kontakt med kundtjänst på support@beyondvape.se
- Kunden ansvarar för transporten tillbaka till Beyondvape.se. Emballera varan väl så att den inte går sönder.
- Vid varor av dyrare slag skicka alltid försäkrat. Postnord Parcel är att rekommendera.
- Bifoga en kvittokopia samt ifylld felanmälningsblankett i retur.
- Spara inlämningskvittot från Posten om försändelsen skulle komma bort på vägen.
- Ange din bank, ditt clearingnummer samt ditt kontonummer för att få tillbaka pengarna så fort som möjligt

16. Reklamation och returer
Beyondvape.se tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad.

Reklamation kan endast göras vid fabrikationsfel. Har man tex lyckas kortsluta en produkt, krossat ett glas, använt ett felaktigt tillbehör som tex en kopia på en originalprodukt tex en piratvariant av batteri, coils etc. pga av handhavandefel gäller inte konsumentköplagen.

Tänk på att inte lösa ut paket med synliga skador. Sådana fel bör rapporteras direkt till chaufför eller anmälas vid uthämtningstillfället. Dolda fel bör anmälas till oss inom 2 arbetsdagar från det att du mottagit varan. Svarar vi inte på 0321-10040 skicka ett mail på support@beyondvape.se då gäller er rapport från det då mailet skickades. Ni får automatiskt ett svar där vi bkräftar mottagandet av ert ärrende. 

Om du upptäcker att ett paket är skadat redan när du hämtar det på Posten, bör du anmäla detta på plats. Upptäcker du en transportskada först när du kommer hem och öppnar emballaget, bör du återvända till Posten med varan för att fylla i en skadeblankett. Ta med hela försändelsen inklusive emballage tillbaka till Posten igen och fyll i en skadeblankett. Posten hjälper dig med detta.

16.1 Serviceärenden
- Kontakta alltid Beyondvape.se på support@beyondvape.se innan du skickar något till oss.
- Lämna varan på vårt lager eller sänd den till oss.
- Bifoga alltid kvitto på den vara ärendet gäller.
- Beskriv felet på produkten.
- Skicka ej elektronik som inte har senaste programvaran installerad då detta inte täcks av garantin.
- Du är ansvarig för transporten tillbaka till oss, emballera därför varan väl så att den inte går sönder.
- Ange returadress, annars finns risk att produkten skickas tillbaka till Beyond Vape.
- Bifoga en kvittokopia samt utförlig felbeskrivning av varan. Kvittokopia eller annat som visar köpet krävs för åberopande av garanti.
- Spara inlämningskvittot från Posten om försändelsen skulle försvinna på vägen.

16.2 Serviceärenden: E-juice
Vi lämnar inga garantier på tex trasiga korkar etc. Har det däremot gått sönder i transport skall detta anmälas omdelbart hos ditt postombud. 
Serviceärenden: Hårdvara
Alla kartonger, manualer med mera måste finnas för rätt till utbyte till ny produkt. Emballera produkten väl vid retur.

16.3 Serviceärenden: Elektronik
- Kontrollera att el finns - felaktigt inskickade produkter debiteras.
- Kontrollera att rätt programvara finns installerad på produkten.
- Beskriv felet, annars kan varan skickas tillbaka.
- Skicka produkten direkt till leverantören/tillverkaren enligt teknisk support..

16.4 Reklamationsärenden
- Kontakta alltid Beyondvape.se innan du skickar något till oss.
- Tänk på att du själv får stå för fraktkostnaderna om ärendet gäller ett handhavandefel, d v s ej reklamation.
Posten brev: Varan skickas oförsäkrad.
Buss: Går ej.

Returadress:

Beyond Vape / Lundberg Custom Supplies Sweden AB
Strandgatan 30
52331 Ulricehamn 

17. Outlösta paket
Vid outlösta varor debiteras alla fraktkostnader, minst 250 kr plus avgifter för faktura/postförskott/skrymmande. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs. Dessutom spärras kunden och ny beställning kan ej ske förrän alla avgifter är betalda.

18. Tvist
Vid eventuell tvist har Beyondvape.se som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

19. Sekretess, säkerhet och personuppgifter
Alla sidor där du lämnar personliga uppgifter vid köp är 100% säkra sidor (krypterad överföring). När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer, e-post. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Beyondvape.se är ansvarig för alla personuppgifter som lagras i vårt kundregister. Uppgifterna används i vår egen och ibland även andra seriösa företags marknadsföring, som bl.a ger dig tillgång till intressanta erbjudanden.


Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst på telefon.

20. Reservation
Beyondvape.se reserverar sig mot felaktigheter i innehållet i webbshopen. Vid valutaförändringar och andra ej påverkbara kostnader, förbehåller vi oss rätten att göra motsvarande prisjusteringar. Vi reserverar oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som tryckts felaktigt i vår webbshop.

Beyond Vape Europe sells products that are intended for use by vapes of legal smoking age or older. By confirming, you are verifying that you are at least 18 years age